Дитячий садок №32 Чернігів

У пошуках Квітки доброти

«У пошуках Квітки доброти»

Корекційно- розвивальне заняття з  використанням вправ  з  ґудзиками      для дітей 4-5 років.

Федорець Ірина Олександрівна, практичний психолог ДНЗ № 32  м.Чернігова.

Мета:

1.Навчальна функція – закріпити знання дітей про почуття, «емоції»,настрій;

продовжувати навчати  дітей  розумінню та розпізнаванню  почуттів

та емоційних станів  людей, що їх оточують.

 

2.Розвивальна функція —  розвивати координацію рухів, дрібну моторику;

психічні процеси: уяву, увагу, пам’ять та мислення.

 

3.Комунікативна функція – сприяти становленню позитивних емоційних

взаємин, розвитку навичок емпатійного спілкування.

 

4.Виховна функція – виховувати доброзичливість, прагнення доброчинності,

готовності до гуманних вчинків.

 

5.Терапевтична функція – подолання , тривожності; активізація

сенсорно-моторних функцій, життєво важливих функцій організму;

надання дитині можливості пережити радість творчості від  власних

здобутків.

 

 

Обладнання:

— набір  піктограм ( 5 основних емоцій) та силуетів;

— перелік ситуацій в віршованій формі

— фланелеграф;

— «ґудзики в отворах;

—   пляшка з водою;

-« ґудзиковий басейн 1» ( для масажу ніг);

— «ґудзиковий басейн 2» ( для масажу кінчиків пальців рук та долонь);

—  дидактична гра «Сонечка на листочках» (дотикові відчуття);

— тканина блакитного кольору (озеро з цілющою водою);

— 5 порожніх склянок;

— 5 склянок з різнокольоровими ґудзиками, наповнені водою;

— 2 підноси;

— замок з піску, побудований в акваріумі;

— серветки;

— 4 тарілки для ґудзиків;

Музичний супровід:  запис звуків грому;  спокійна мелодія для релаксації .

 

Хід заняття.

 

1.Привітання.

Діти заходять до зали разом з психологом та вітаються з гостями. Психолог (далі П) запитує у дітей, чи люблять вони подарунки і пропонує подарувати один одному та гостям найсвітлішу,найтеплішу, найніжнішу посмішку.

2.Організаційний момент.

П повідомляє дітям, що приготував для них сюрприз і зараз його покаже.

Це незвичайна, особлива квітка, яка має назву – Квітка доброти. А чарівність її в тому , що коли люди дивляться на неї то їх серця наповнюються добротою та любов’ю, а на обличчі з’являється посмішка.

Звучить запис грому.   Діти разом з П ховаються так і не побачивши квітку, а коли знову повертаються до неї , на місці її не знаходять, бо та зникла. (Діти міркують де поділася Квітка доброти).

П допомагає дітям в їхніх здогадках і розповідає ,що більшість людей, що нас оточує – це лагідні, добрі, люблячі люди. Але не дивлячись на це в нашому світі існує царство зла,господаркою якого є чаклунка Злюка (далі З). Їй не подобаються веселі добрі, лагідні люди і вона намагається їх посварити,зробити злими, страшними, огидними,сіючи зерна страху, образ,зла, байдужості, з яких виростуть дерева ненависті, злості, перетворяться на дрімучі ліси і назавжди залишаться у нашому світі, роблячи людей злими та страшними. Ось і зараз, щоб нам нашкодити вона вкрала Квітку доброти.

Але завжди знайдуться люди, здатні перемогти чари чаклунки З. Сьогодні це можемо зробити ми з вами. Для нас склалася нагода показати З, що нас їй  не залякати і наша доброта,сміливість, винахідливість допоможуть нам у пошуках та визволенні Квітки доброти.

 

3.Розігрів. Вправа «Різний настрій».

Психолог запрошує дітей стати біля фланелеграфа  та за допомогою піктограм настрою показати, яким може бути наш настрій в певній ситуації . Він починає зачитувати віршовані рядки, а діти  з фланелеграфа знімають відповідну  піктограму.

 

—         Коли всі друзі в оселі,діти бувають веселі…

—         Коли іграшок не мають,діти сумними бувають…

—         Коли лоби їхні набиті, діти бувають сердиті…

—         Якщо чогось лякаються, то в кущі ховаються…

—         І лиш коли відпочивають, то спокійними бувають…

Потім до певної піктограми добирають відповідний силует настрою.

4.Основна частина

Звучить аудіо запис грому.

П: Мені здається, що ці звуки сповіщають нас про початок неприємних сюрпризів.

Завдання 1. Дидактична гра «Один зайвий».

Діти сідають на килим і виконують вправи по  визначенню зайвого ґудзика у певній послідовності (ґудзики в отворах).

Завдання 2.  Масаж ніг та дидактична гра «Сонечка на листочках».

Психолог  підводить дітей  до «ґудзикового басейну 1».                                            П: Перед нами «струмок  з цілющою водою».  Її  треба перейти, допомагаючи один одному і допомогти Сонечкам знайти свої листочки, які заховала З під сміттям (порожні склянки та пляшка з цілющою водою)

Діти знімають взуття, взявши  його в одну руку. Іншою рукою вони тримають жучків. Таким чином, створивши ланцюжок діти переходять струмок   і взуваються. На дотик знаходять кожному Сонечку його листочок, забирають сміття і рушають далі.

Звучить аудіо запис грому.

П: Неприємні несподіванки продовжуються. А це що таке? (підводить дітей до «ґудзикового басейну 2»). Та це новий сюрприз від З.  Мабуть вона щось тут сховала.

Завдання 3. Масаж долонь та пальців рук.

Діти занурюють руки в ємкість з ґудзиками, намагаючись щось знайти, але нічого не знаходять.

П: Я зрозуміла. Яка ж хитра Злорада. Вона перетворила зерна добра і зла на ґудзики. Різнокольорові ґудзики – це зерна добра, а чорні –зерна зла. Що виросте з зерен зла, якщо їх посадити?

Д: Виростуть дерева ненависті, злості, байдужості, перетворяться на дрімучі ліси і назавжди залишаться в нашому світі, роблячи людей злими, ненависними, байдужими.

 

П: Що ж нам робити? Здається придумала: давайте відберемо по декілька зернин зла в скляночки, що знаходяться поруч, та заллємо їх  водою, яку набрали з «цілющого» струмка. Можливо вони перетворяться на зерна добра.

Діти погоджуються з пропозицією П.

Завдання 4. « Піднімаємо ґудзики пальцями». За допомогою однойменних пальців рук відбувається перекладання ґудзиків з « ґудзикового басейну» в порожні склянки.

Психолог наповнює склянки водою, ставить їх на підніс і дає їм час для перетворення в зерна добра. А  дітей запрошує відпочити

Релаксаційна вправа «Сонячний промінчик».

Діти лягають на килим, роблять 3 глибокі вдихи та повільні видихи і заплющують очі. ( Звучить спокійна музика).

П: Світить яскраве сонечко. Своїми промінчиками воно обігріває наше тіло і воно стає легким, м’яким. Сонячні промінчики торкаються нашого обличчя, рук, ніг. Від цього нам приємно, затишно. Ми відпочиваємо, ми спокійні. Але раптом дмухнув вітерець, він сповіщає, що час рушати далі.

(Поки діти відпочивають помічник психолога міняє склянки з чорними ґудзиками на склянки з різнокольоровими ґудзиками та відкриває замок З, схований під чорною тканиною).

Звучить аудіо запис грому.

Діти підводяться з килима і бачать перед собою замок З (збудований в акваріумі замок з піску, в якому сховано квітку).

П: А ось і замок Злюки. Як же нам його знищити?Діти пропонують різні варіанти і згадують про зерна в скляночках , які повинні були перетворитися на зерна добра. Потім помічають, що перетворення відбулося (  ґудзики стали різнобарвними), виливають із склянок воду на замок, лишаючи ґудзики в склянках. Від  води замок руйнується, а на його місці лишається квітка.

 

П: Замок Злюки зруйновано — ми врятували квітку, яка буде знову дарувати людям добро та любов . Тепер  на землі зла стане менше, бо ми перемогли злу чаклунку. А з зерен добра, що залишились в скляночках я пропоную створити квіточки, які нам нагадуватимуть, що добро перемагає зло.

5. Завершення та рефлексія заняття.

Завдання 5.Творча робота «Квіточка доброти».

Діти сідають за столи, на яких знаходяться липучі дощечки. Висипають ґудзики на серветки ти перекладають їх в тарілочки. Кожен створює власну квітку на липучій дощечці.

Після виконання завдання  психолог звертає увагу дітей, що звуків грому вже не чути і ще раз наголошує, що доброта дітей, їх дружелюбність та взаємодопомога допомогли врятувати та повернути Квітку доброти.

Психолог пропонує дітям повернутися до групи та розказати всім дітям про Квітку доброти . До зали входить вихователь.

Вихователь: Діти, де ви так довго були? Я вас шукала і не могла знайти.

Діти розповідають вихователю де вони були, згадуючи всі ігрові моменти і показують,  що принесли з собою з царства Злюки.