Дитячий садок №32 Чернігів

Інструктор з плавання

Плавання як спосіб загартування дітей дошкільного віку

Plavanie

Люди завжди вважали воду джерелом всього живого . Немає іншої такої речовини, чиє значення для людини було б так велике і знаходило б таке різноманітне застосування в її повсякденному житті. Багато хто думає, що вода — це досить проста речовина. Однак це не зовсім так. З розвитком науки наші пізнання про воду розширилися. На основі фізичних властивостей води (густини, в’язкості, опору) вчені змогли пояснити значення води, її особливість впливу на тіло людини. Постійний контакт з водою, уміле і комплексне використання, має виключно важливе значення для людини. Це — крок до здорового способу життя. Чим раніше він буде зроблений, тим краще.

У наш час велике значення приділяється навчанню дітей плаванню. Велику популярність набуває плавання в ранньому віці від одного до трьох років. Однак, таке навчання має свої специфічні особливості. У ранньому віці дитина навчається найбільш простим рухам — хапанню, лазінню, ходьбі і т.п. Навчання більш складним координаційним діям починається у віці від 4 до 7 років, коли діти вже добре засвоюють вказівки дорослих., здатні більш стійко концентрувати свою увагу на рухах, що виконуються, опановують координаційно складні дії. В нашому садочку діти з великим задоволенням вчаться плавати. Перебування у воді викликає у них щире захоплення.

 

Купання, гра у воді, плавання сприймаються дошкільниками як фізична і емоційна потреба. У воді зменшується статичне напруження тіла, знижується навантаження на хребет, який в цьому випадку правильно формується, виробляється хороша постава. Активний рух ніг у воді у безопірному положенні зміцнює стопи дитини і попереджує розвиток плоскостопості.

Систематичні заняття плаванням у басейні нашого садочка, які проводить інструктор з плавання, сприяють вдосконаленню органів кровообігу і дихання вихованців, зміцнюється їхня нервова система, міцнішає сон, поліпшується апетит, удосконалюються рухи, збільшується витривалість. Регулярні заняття у воді позитивно впливають на загартування дитячого організму. Плавання називають «міцністю здоров’я», а батько медицини Гіппократ в своїх трудах відмічав цілющий вплив на організм людини плавальних рухів. Кожна людина повинна вміти плавати, і чим раніше вона навчиться, тим краще.

«Плескання, ігри у воді, плавання — сприятливі для всебічного фізичного розвитку дитини. У дошкільнят працездатність м’язів невелика, вони достатньо швидко стомлюються від статичного навантаження. Адже дітям більш притаманна динаміка. Саме під час плавання чергуються напруження та розслаблення різних м’язів, що збільшує їхню працездатність та силу. Отже плавальні рухи на заняттях у воді та «на суші» дитина здійснює за допомогою великих м’язових груп тулуба, рук, ніг, вже достатньо добре розвинутих до 3-5 років. Рухи при плаванні характеризуються великою амплітудою, широтою та динамікою, тому для всебічного розвитку м’язової системи дітей заняття плаванням у басейні нашого садочка особливо сприятливі.

При плаванні тіло дитини знаходиться у стані, подібному невагомості, тому зменшується тиск на опорний апарат скелету, особливо на хребет, природні кривизни якого ще не закріплені і в горизонтальному положенні випрямляються. Таким чином зменшується статична напруга хребта. Серцево-судинна система дитини добре пристосована до потреб організму, який росте, але на занятті інструктор завжди пам’ятає, що серце дитини швидко втомлюється при напрузі, звідси необхідність частого відпочинку для дитячого організму. Тому педагог за необхідністю може ввести в хід заняття довільну гру дітей з яскравими іграшками або не надто рухливу гру ( «Склади іграшки в плаваючий обруч», «Подмухаємо на іграшки»).

Вода (її вплив на рецептори шкіри, плескіт) заспокійливо впливає на дошкільнят, в яких процеси збудження переважають над процесами гальмування — ефективний засіб для зняття нервової напруги, психологічного розвантаження, який мимоволі дитини зміцнює та упорядковує її психоемоційну діяльність. Під час та після занять у басейні особлива увага приділяється дітям, які почувають себе невпевнено, іноді проявляють дратівливість, надто засмучуються через власні невдачі або навпаки відчувають майже ейфорію від перебування у новому середовищі та від своїх маленьких успіхів.

Діти дуже люблять плавати, перебувати у воді і від батьків та педагогів залежить чи буде постійно виконуватись їхнє бажання.