Дитячий садок №32 Чернігів

В пошуках сопілочки для Весни

В пошуках сопілочки для Весни

Мета:

Художньо-естетичний розвиток: вправляти дітей розрізняти рух мелодії вгору і вниз, вдосконалювати співочі навички, виразно виконувати пісні, спонукати  дітей ритмічно рухатися під музику із зупинками  згідно характеру, динаміки, темпу музичного супроводу;  формувати вміння співати природнім голосом без напруги та крику, розвивати звуковисотний слух, почуття ритму.

Емоційно-ціннісний розвиток: впізнавати музичні твори за вступом, характеризувати за допомогою дорослого,  формувати в дітей навички відчувати і визначати за допомогою  ілюстрацій загальний характер, настрій, образність музичного твору.

Мовленнєвий розвиток: спонукати дітейвисловлювати свої враження про музику, вправляти дітей у вмінні відповідати простими реченнями, збагачувати  словниковий запас дітей словами «тривожна», «жалібна», «засмучена».

Соціально-моральний розвиток: заохочувати дітей допомагати іншим, виховувати відчуття радості від власного співу та співу в колективі, сприяти опануванню ігрових навичок.

Пізнавальний розвиток: продовжувати знайомити дітей із піснею «Гей, весна іде», вправляти дітей у вмінні співвідносити рухи та спів  під час виконання пісні-хороводу «Сонечко», ознайомити дітей із музичним інструментом «сопілочка», її виглядом та звучанням.

Креативний розвиток: Розвивати звуковисотний слух, почуття ритму, уяву, асоціативне мислення, здібність довільних образних імпровізацій, заохочувати дітей до музикування за допомогою дитячих музичних інструментів, заохочувати дітей до імітації музично-ігрових образів.

Хід заняття.

Муз. керівник. Діти забігають за залу під музику і зупиняються на килимочку . Діти,  а куди ми з  вами прийшли?(на музичне заняття.)Тож давайте привітаємося по-музичному.

Музичне привітання.

На ляльковій ширмі з являється Ворона

Ворона: Кар-кар-кар!
Який жах! Кар-кар-кар! Який жах!

Муз. керівник. Ой, діти, хто це? Та це ж ворона. Добрий день, ворона. Діти, подивіться, це незвичайна ворона, а що в ній не так? Так, вона синя. Хіба, буває ворона синьою?

Ворона. А я незвичайна ворона, а казкова. Діти, хочу поділитися з вами горем, який жах, який жах.

Красуня-Весна загубила сопілочку.
Кар-кар-кар! Який жах!
Я її шукала, шукала і прилетіла до вас.
Може,  ви зможете помогти її знайти?
Муз.к. Звичайно, ми з радістю допоможемо. Так. Діти?
Ворона: Весна дуже любить грати на сопілочці, від цієї гри прокидаються  квіти, листя, трава..
Муз. К:  Казкова вороно, Підкажи, де ж її шукати?
Ворона: Шукайте у весняному лісі. (відлітає.)

Муз. К. Діти, нумо вирушати до весняного лісу. Стали один за одним.

Підемо по доріжці  маршем (вихователь іде по переду.) Маршують.

М.Р. Діти, дивіться, скільки гарних ялинок тут. (Діти  зупиняються і зображують ялинки) Може, тут  знайдемо, під ялинкою, сопілочку) Попереду струмочок – нам треба пройти на носочка(Ідуть на носочках). Ой, а на цій полянці пеньочків багато(Діти зображують пеньочки), може тут знайдемо сопілочку. Ні, немає. Попереду кочки – ідемо високо віднімаючи ніжки.

Муз. кер.  . здається, ми далеко у ліс зайшли. Мабуть, ви дуже втомилися, сідаймо на стільчики .(Сідають.) Ми з вами опинилися у великому  темному лісі, тут дуже багато дерев, і неба  майже не видно. І стало зовсім темно. Зараз ми з вами послухаємо музику темного лісу, яка так і називається «Темний ліс». А ви послухайте і скажіть, яка ця музика – весела чи тривожна? Швидка чи повільна?
Слухають(музичний керівник грає)

Муз. Керівник. Який характер має ця музика? Що хочеться робити під таку музику ? Бачите, як музика може впливати на наш настрій і торкатися сердечка.

Муз. Керівник. Але нам не треба сумувати, бо в нас є справа, яку треба виконати. Діти, треба нам далі вирушати, щоб сопілочку шукати. Попереду у нас гірка, треба її здолати. (Наочність — демонстрація ) Спочатку вверх зійти, а потім вниз спуститися. Давайте заспіваємо розспівку «Ось іду я вгору»ніжно, без напруги.( Я співаю – нагадую.) Приготували ручки

«Розспівка» Ось іду я в гору, ось іду я вниз.

Куди музика іде, коли ми співаємо ось іду я вгору? Ось іду я вниз?(Дидактична гра «Квіти» на гірці»)

Муз. кер.  Ось і гори здолали і вийшли на галявинку.А тут скільки якихось дивних квітів.(Наочність). Як вони називаються?. А якого вони кольору? А на що схожі? Ой, здається, я чую дзвін. Так це  ж справжні дзвіночки – (вихователь  роздає дітям дзвіночки  пісня вступу і повтору слів). А що ж за пісню принесли нам дзвіночки?

Муз. керівник грає – діти відгадують за вступом назву пісню.  Давайте заспіваємо пісню , а на програш ми заграємо на дзвіночках.

«Гей, весна іде»

Після  виконання пісні зібрати дзвіночки

Розучування 3-го куплету.

Муз.кер: У цієї пісні є ще один куплет. Послухайте його уважно і назвіть слова, що вам запам’ятались. (Виконання куплету музкервником.) Діти, в цьому куплеті співається про те, як природа радіє тому, що весна іде і вже оживає: і пташки співають дзвінко, і листочки на деревах розпускаються. І квіти розквітають, даруючи нам приємний аромат весни.

Пісня вчиться по рядку, протягується перший звук, звертаємо увагу куди іде музика.

Муз. кер.: Діти, ми ще й досі не знайшли сопілочку. Це, мабуть, тому, що сонечко  засумувало і сховалось за хмарку. А давайте заспіваємо пісню сонечку, щоб воно нам посміхнулося. І освітило нашу галявинку

Пісня-хоровод «Сонечко» Муз. Т. Потапенко  із рухами. (З’являється сонечко – сюрпризний  момент)

Діти радіють.

Муз. кер. Психогімнастика.(музичний фон) Яке сонечко тепленьке, давайте  ручки йому протягнемо. Тепер можемо й пошукати сопілочку

(Діти шукають  сопілочку – музичний фон)

Під музику заходить Котик(вихователь у костюмі кота)

Котик. Добрий день,  дітки.

Муз. керівн. Діти, ви впізнали – хто це? Так це котик.

Котик. А в мене щось є. Я собі знайшов у лісі нову поличку для мильних бульбашок. І вже збирається опустити в мильну воду)

Муз. Кер. Ні, це не паличка для бульбашок., це…діти, що це?

Відповіді дітей,

Кіт –трубочка для соку? Але за товста для трубочки, стовбик для підпорки квітів?

Муз. кер. Та діти. Та це ж сопілочка, яку Весна загубила.

Котик. Що? Сопілочка? Ось, візьміть.

Муз. кер.  Який же ти молодець, прийде скоро Весна і все зацвіте. Дякую, тобі, Котику

Муз. кер.  Діти, а ви знаєте, як гарно співає сопілка?

Запис сопілки. Муз. керівник імітує гру.

Ворона. Кар-кар.  Я  почула звук сопілочки Я дякую вам щиро, тепер настане справжня Весна, Ур-ра!

Муз. кер. Віддає сопілочку Вороні.

Ворона. Дякую. Допобачення малята.

Котик. Мур-мяу. Я так радію, що аж танцювати хочеться.

Танок «Веселий танок»

Котик.  А я котик не простий –а чарівник. Хочу перетворити маленьких діточок на горобчиків.  Заплющіть очі.(Музика перетворення – одягають «горобчиків»)Дітям  одягають на шию «горобчиків».  Хочу погратися з вами в Гру «Горобці та котик»

Гра «Котик і горобчики»

Гарно гралися малята

Хоч  у вас я привітати

Знову вас перетворю

З горобців на дітвору.(Музика перетворення.)

Муз. кер. Ось і закінчилося наше заняття.

Висновки:

«Роби добро – добре й буде»

 

Діти під музику ідуть із музичної зали.